Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

BMW R100 Bing problemen
  • GerwinGerwin
    Reacties: 37Gebruiker
    Goede avond,

    Kort samengevat, mijn rechter geriviseerde bing carburateur blijft een probleem, deze reageert niet op de
    Mengselstschroef, blijft knallen en laat zich niet afstellen. Bij controle met collortune, geen verbranding. (Kleppen staan goed, ontsteking ook, benzine kranen gereviseerd, filters schoon)

    De kanalen heb ik doorgeblazen, zijn vrij van vervuiling. Alleen de o-ring om de stationair sproeier is beschadigd. Ik overweeg in de stationair sproeiers te vervangen ( welke maat?).

    Iemand tips, ik zoek naar een expert, heb eerder hulp gehad maar niet opgelost gekregen. Het probleem is minder te maken, minder knallen door de gasklepschroef zwaar in te draaien.

    Graag zou ik willen weten waarom de mensen stelschroef niet werkt op de rechter carburateur.

    Mocht er een expert in de omgeving Utrecht zijn, ik kom graag in contact.


    Groet En alvast bedankt,

    Gerwin
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Je geeft zelf het antwoord al: De O-ring van de stationair sproeier. Alle rubbertjes moeten in orde zijn. Vervang de O-ring en het is waarschijnlijk over. Ik had hetzelfde met de Dell ortho's op de 90S, waar de O-ringen op de mengsel schroeven ontbraken. Succes
    R50/90S conversion
  • bmwgsbmwgs
    Reacties: 164Gebruiker
    Kijk even of jouw gasklep goed staat afgesteld, staat deze teveel open reageert de luchtmengselregelschroef niet.
    Diverse BMW's
  • GerwinGerwin
    Reacties: 37Gebruiker
    Middag,

    De O-ringetjes zijn besteld. Ik ben erg benieuwd of dit het gaat verhelpen.

    De gasklep zit helemaal dicht.

    Laat het horen,

    Groet Gerwin
  • GerwinGerwin
    Reacties: 37Gebruiker
    Beide carbs er af, stationair sproeiers eruit en vergeleken met de “blaastest” de rechter laat significant minder lucht door.

    De sproeiers die er in zitten zijn 45, ik durf ze niet door te prikken ivm verruimen. Morgen bellen en een setje sproeiers bij bestellen.

    En dan, eens luisteren...
  • JaapdeLeeuwJaapdeLeeuw
    Reacties: 74Gebruiker
    Beste Gerwin,
    Met de haar van een kwast, borstel, veger o.i.d. wil doorprikken nog wel eens lukken.
    JaapdeLeeuw
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Carburateurhuis ultrasoon reinigen. Dan hoef je niets door te prikken. Gewoon in het US bad en met lucht schoon spuiten / door spuiten.
    R50/90S conversion
  • GerwinGerwin
    Reacties: 37Gebruiker
    Middag,

    De nieuwe stationair sproeiers zitten er in, carburateurs weer gemonteerd en voor de zekerheid het vlotterniveau bekeken en afgesteld. Kijk met veel plezier uit naar zaterdag ochtend, testen en afstellen, ik ben erg benieuwd hoe hij rijdt met goed werkende carburateurs :) .

    Groet Gerwin
  • OmarBOmarB
    Reacties: 556Gebruiker
    Zou nu goed moeten komen Gerwin.
    Naked r100rt 1979
  • GerwinGerwin
    Reacties: 37Gebruiker
    Inderdaad Omar!

    Nu was afstellen eenvoudig! Rijdt heerlijk nu, veel rustiger.

    Bedankt allemaal!

    Op naar het volgende klusje, de middenbok...
  • OmarBOmarB
    Reacties: 556Gebruiker
    Top! Maar wat is er mis met de middenbok?
    Naked r100rt 1979
  • GerwinGerwin
    Reacties: 37Gebruiker
    De boutgaten in de bok, en het frame zijn gaar. Er zit veel speling op, de bouten zijn niet meer aan te draaien en zitten scheef in de gaten. Het op de bok trekken wordt steeds lastiger.


  • OmarBOmarB
    Reacties: 556Gebruiker
    Helicoils in het frame (laten) zetten en de boutgaten in de middenbok opboren en busjes erin plaatsen?
    Naked r100rt 1979
  • Coen
    Reacties: 327Gebruiker
    Nu we toch ‘off-topic’ zijn: hoe is de jiffy aan het frame bevestigd en is daar nog wat speling op te heffen?
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Hoofdstandaard probleem: Gaten dicht lassen en opnieuw boren eventueel met gebruik van een ruimer of gaten gedeeltelijk dicht lassen en met de vijl weer aan de maat brengen. Zelf heb ik voor de R50 (1957) een nieuwe middenbok gekocht en de lugs aan het frame opgelast en met de vijl weer aangepast tot alles weer netjes past.

    Lassen kan met MAG of TIG
    R50/90S conversion