Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

Zijstandaard R100rt
  • Coen
    Reacties: 327Gebruiker
    Het schijnt mogelijk te zijn de bevestiging van de zijstandaard zo te modificeren dat hij in uitgeklapte toestand blijft staan. Iemand ervaring hiermee?
  • janrebjanreb
    Reacties: 263Gebruiker
    Ik heb een Surefoot side stand en dat bevalt meesterlijk.
    Reyer,
    R80 1985 met s-kuipje en 1000cc Siebenrock
  • schrijverschrijver
    Reacties: 399Gebruiker
    Ik heb er geen ervaring mee, maar heb eens gekeken bij mijn R80/7 zijstandaard (ik weet jouw bouwjaar niet). Als je het bovenste bevestigingspunt van de veer net voor het draaipunt van de standaard kan krijgen moet het lukken.
    Dan zou de veer de standaard in het uiterste punt houden. Hoe verder naar voren hoe steviger, maar dus ook lastiger terug te klappen.

Bij mij R80 is het bevestigingspunt een koelkastje, zou dus redelijk eenvoudig aan te passen moeten zijn.
  • Coen
    Bouwjaar 1980. (Maar een ‘koelkastje’ ????)
  • schrijverschrijver
    Reacties: 399Gebruiker
    Ja ik zie het nu ook ....
    Zeker ik heb de luxe uitvoering ! En een telefoon die het beter weet.....in dit geval dus een stomme suggestie inclusief aanpassing.

Het bevestigingspunt is een los plaatje tussen frame en blok om dezelfde bout zit die als draaipunt dient voor de standaard.

Dat plaatje moet aan te passen zijn lijkt me, een tweede oog aanlassen of zo tegenover het bestaande , zodat hij bij montage aan de andere kant van de bout zit.
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Ik heb een Surefoot nagemaakt en die blijft gewoon uitstaan.
    surefoot1A.jpg
    216 x 261 - 16K
    R50/90S conversion
  • Coen
    Zo’n surefoot heb ik al jaren aan mijn 69s zitten. Huisvlijt van een vorige eigenaar. Werkt prima.
    Maar op de site van Duane Ausherman wordt melding gemaakt van het aanpassen van de ophanging van de zijstandaard op een zodanige wijze dat de standaard blijft staan. Wel gevaarlijk met een Kuip want je ziet niets maar de gymnastische beweging die nodig is om de standaard uit te zetten is ook niet alles.
  • Coen
    Ben er inmiddels achter: als je de motorbout los draait en de standaard uit klapt, draait het plaatje waaraan de veer zit mee en blijft de standaard uit staan. Draai je dan de bout vast dan blijft de standaard voortaan uit staan als je hem uitklapt. Minder veilig, dat wel.
  • Coen
    Vandaag een nieuwe scharnierbout gemonteerd. Dat klinkt al appeltje-eitje maar dat was het dus niet. Onderkuip moet los en alles weer vast krijgen is niet bepaald een feest. Ik neem aan dat reparaties aan een RT in de papieren lopen vanwege het vele gede- en gemonteer.
    Iets minder speling op de jiffy, dat wel...