Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

Olie onder motorblok BMW K75 RT 1992
  • Lucassen
    Reacties: 9Gebruiker
    Mijn BMW K75 RT 1992 had laatst onder de blok olie staan. Ik heb de onderkant motorblok droog gemaakt en heb hem toen warm laten draaien. Olie komt uit rond gaatje/opening zie foto's.

Toen mijn motor warm gedraaid was bleek daar de olie uit te komen. Kan iemand mij vertellen wat dat kan zijn? weet niet zeker of dit overloop pijpje is of wat anders.
    file.jpeg
    600 x 450 - 31K
    file-1.jpeg
    600 x 450 - 38K
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Het zijn duidelijke beelden, en dan heb ik helaas slecht nieuws. Je olie / waterpomp is defect.
    De olie keerring welke in deze pomp verwerkt is heeft het begeven of is versleten.
    Alleen deze te vervangen is zonde, meteen de hele pomp (laten) reviseren.
    Succes.
  • Lucassen
    Reacties: 9Gebruiker
    dat is inderdaad niet zo goed nieuws. Ik zal bij de Hobbyist informeren wat dat gaat kosten om de pomp re reviseren.
    Dank je wel voor je reactie.
  • Pathfinder
    Graag gedaan, mijn advies is om ook tevens het asje waar alles op draait te vervangen.
    Ik een redelijk kostbare reparatie maar zeker de moeite waard.
    Succes.
  • Harry56
    Reacties: 5Gebruiker
    Nog een verlate reactie: er zitten op die as twee keerringen, een vanaf de waterpomp, een vanaf de oliepomp, daar deze beiden door dezelfde as worden aangedreven. Het gaatje waar de olie uitkomt is dan ook een verklikkergaatje. Er kan olie of water uit komen. Als het smurrie is, lekken beide afdichtingen en heb je kans op olie in water of andersom. Dus altijd verstandig om even te kijken of er inderdaad geen water in de olie zit. Ik heb het zelf ook gehad en als de lekkage niet echt ernstig is, kun je best nog een tijdje mee aan, maar verwisselen is natuurlijk beter...
  • Pathfinder
    Die van de waterpomp wordt ook wel " Mechanical seal'' genoemd.
    Als je bij montage ook maar iets verkeerd doet kan deze breken, en kan je hem weggooien !
    Is een ceramische afdichting als ik het goed heb.
    Sommigen zijn zo helder dat ze het gaatje dicht kitten !!!
    Met alle gevolgen van dien, niet doen dus.
    Succes, en houd ons op de hoogte.