Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

Achterwiel lager
  • charly
    Reacties: 73Gebruiker
    Hoi, naar aanleiding van het lijntje "dwarrelend zikspan", toch een vraagje over het wiel lager.
    De kamer waar dit lager in zit is uitgelubberd....
    Nu heb ik ergens een tip gekregen dat je die kamer iets groter kan kotteren en een overmaats lager in kan zetten?
    Klopt dit?
    En wat is de lager maat?
    Origineel dan wel te verstaan.
    En eventueel het overmaatse lager.
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Heb je hier wat aan? https://www.facebook.com/Boxerworks/videos/1922399111416714/ Ik heb hetzelfde gehad maar dan met een R50 (1957)
    R50/90S conversion
  • RichardRichard
    Reacties: 419Gebruiker
    Charly,

het makkelijkste is de kamer uitdraaien en een stalen bus er in persen en dan weer de originele type lagers er in doen.

Richard
    BMW caferacer uit jaren 70, van alles wat, zeker niet orgineel, R75/5 met zijspan, R65 en een R100RS.
  • hippiehippie
    Reacties: 168Gebruiker
    Ik weet niet hoe groot de speling is maar heb wel eens gelezen dat ze de lagers erweer in lijmen om de speling op te vangen .
    Nog belangrijker: Het aantrekkoppel voor de wielmoer ligt tussen 35 en 48Nm.
    Daarmee voorkom je dat je lagers vastlopen en vervolgens de naaf gaan slopen. Zie mijn link van 21 januari.
    Uiteraard kun je proberen met Locktide de lagers alsnog was te zetten of de naaf uit te draaien en er een bus in te persen.
    R50/90S conversion
  • charly
    Ga de locktide proberen....
    Neem aan dat je de moer van de as bedoeld om die op +/- 40 nm. vast te zetten?
    Neem aan dat je de moer van de as bedoeld om die op +/- 40 nm. vast te zetten? Ja.
    R50/90S conversion
  • charly
    Ok.