Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

Onderhoud r1200gs
  • Patje
    Reacties: 8Gebruiker
    Hallo, ik ben van plan om een r1200gs te kopen van bouwjaar 2006,nu vraag ik mij af of het normale onderhoud te doen voor iemand zoals ik die zijn r100r zelf naar behoren kan onderhouden.

    Groetjes Patrick
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Voor het normale onderhoud zal dat dan geen probleem opleveren. Natuurlijk zijn de aanhaalmomenten anders. En heb je 4 bougies. Adviseer je dan ook om een werkplaatshandboek te raadplegen, dan zal je zien dat je bv het BDP punt moet zoeken dmv een stift aan de rechter zijkant te steken. Er zijn daar uiteraard ook andere oplossingen voor.
    Doe alles met beleid en het gaat zeker lukken. Alleen voor stroomstoringen en resetten zal je uitlees apparatuur nodig hebben zoals bv de GS911.
    Controleer of de abs naar behoren werkt tijdens de proefrit en rem desnoods op een veilige plaats eventjes in de abs. Ze hebben daar nogal wel eens problemen mee.(Duur grapje)
    Heb je nog vragen, stel ze gerust. Succes.
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Heb je nog vragen, stel ze gerust.

    Alles duidelijk Patrick ?
  • Duckmole
    Reacties: 90Gebruiker
    Patje,

    Ga eens neuzen op het forum van de BMW GS Club.
    Daar zit ongelofelijk veel kennis en informatie.
    Stel je vragen daar ook eens.
    WWW.BMWGSCLUB.NL/FORUM

    Onderhoud aan een 2006 1200 GS is prima zelf te doen. Eventueel met hulp van GS-Clubleden.
    Het zijn probleemloze fietsen, maar de ABS-versie van dit bouwjaar is wel een aparte.
    Hier zit de bekrachtigde ABS-versie op (die met de jankende pomp). Remt fantastisch, maar het systeem vraagt wel heel regelmatig onderhoud.
    Minimaal elk jaar de remvloeistof vervangen is wel het minste. Nagenoeg alle problemen met dit remsysteem zijn terug te voeren op onvoldoende onderhoud. Een nieuwe ABS-unit kost incl. montage minimaal € 2.000,-, een gereviseerd exemplaar ongeveer de helft. Hou daar even rekening mee.
    Kijk voor de aankoop goed naar de onderhoudsgeschiedenis van de motor.
    Is die oké, dan koop je een probleemloze motor.
    Rij nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    De cardanklok heeft ook nog wel eens nukken, lekkende keerkringen of speling op het grote lager. Tip, vernieuw wel beide lagers !
  • Patje
    Reacties: 8Gebruiker
    Ik ben nog op zoek naar een (liefst) een Nederlandstalig handleiding voor onderhoud en herstellingen.
    groetjes Patrick. (de moto is ondertussen aangekocht en staat hier in de garage)

    Groetjes Patrick.
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Volgens mij alleen verkrijgbaar op CD Rom of een stiekeme versie ervan. Ik heb alleen de originele, toen besteld bij de dealer.
    Proficiat met je nieuwe aanwinst en veel rijplezier ermee.
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Ja, goede tip.