Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

K1100RS wil niet starten geeft fout code 1111
  • eke911eke911
    Reacties: 11Gebruiker
    Hoi allemaal.

    Mijn K1100RS heeft na een lange rit plotseling twee merkwaardige storingen en kan daardoor niet starten.

    Storing 1;
    Uitlezing ECU geeft de volgende waarden:
    1133,1122,1111 (CO regelaar probleem).
    De foutcode 1111 blijft in het geheugen staan ondanks resetten ECU door het loshalen van accupool of zekering 5 of connector.
    Het betreft type Motronic 2.2 (13 61 1 464 710) 1995 zonder ABS/CAT.

    Storing 2;
    Motor krijgt geen benzine.
    De injectoren tikken niet bij starten.
    ECU stuurt geen -12V.

    Zelf uitgeprobeerd/nagelopen/getest;
    Accu vol, startmotor draait, pomp draait, drukregelaar 2.5 bar, HAL setting ok, bougies vonken fel donkerblauw. TPS is goed ingesteld, temperatuur lampje gaat keurig uit bij kleinbeetje gas geven.
    Temperatuur sensors goed.
    LED test op injectieconnectoren uitgevoerd, knipperen bij starten (+12v).
    Alle draadboom connectoren en alle massapunten schoongemaakt.
    CO potmeter weerstand doorgemeten. Is regelbaar met stelschroef van 0 tot 1K, en vaste waarde is 1K.
    ECU verwisseld van een lopende K1100RS, probleem blijft hetzelfde.

    Ik vermoed zelf een elektrisch probleem door kabelbreuk in (ECU) bekabeling van de injectoren of naar CO potmeter. Of toch een defecte TPS die verkeerde signaal stuurt naar ECU.

    Wellicht herkent iemand deze storingen?

    Ik hoor graag.

    Cheers.
    Eduard
    IMG_4429.jpg
    600 x 450 - 66K
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Een foutcode laat zich alleen resetten als deze ook daadwerkelijk is verholpen.
    Trek de stekker van de TPS eens los en start nog eens ?
    Doet hij het dan wel, loopt ie op een nood progamma en is de TPS defect.
    Succes.
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Mooie 1200 velgen trouwens :-)
  • eke911eke911
    Reacties: 11Gebruiker
    Hoi,
    De stekker heb ik losgehaald van de TPS maar ook in noodloop start de K niet. Krijgt geen benzine, de injectors tikken niet. Ga het proberen met een andere injector draadboom. Wordt vervolgd.

    De K1200 velgen zijn echt geslaagd. Het voorwiel is niet eenvoudig over te zetten. Heb een custom as laten draaien. 305 brembo discs (oa R1100/1150GS) gemonteerd met zeer platte torex schroeven van K1300/S1000RR/F800 om het geheel exact te kunnen laten passen tussen de vork en originele K1100 brembo klauwen.
    Banden voor 120/70zr17 achter 160/70zr17.
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Om 1200 velgen te monteren zijn inderdaad verschillende mogelijkheden. De jouwe is daar een van.
    Ik neem aan dat jouw noodschakelaar normaal functioneert, de jiffy schakelaar ook zijn werk doet. Die willen namelijk ook wel eens roet in het eten gooien.
    Hoor graag jouw oplossing als het gevonden is, succes.
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Hoor graag jouw oplossing als het gevonden is, weten we al iets meer ?
  • eke911eke911
    Reacties: 11Gebruiker
    Update;

    K start weer en draait als een zonnetje. Vervangen van de draadboom niet nodig.
    Waren een aantal obscure storingen die allemaal zijn verholpen.

    Vocht in hall huis, lichte corrosie onderop hall gever zichtbaar. Hall gever klapperde, gaf wel vette sparks op alle bougies maar geen correcte aansturing ECU/injectoren, ergo geen brandstof. Hall gever vervangen.
    Valse lucht door 3 lekkende gasklep rubbers en bij de bekende carter ontluchting slang binnen in filterhuis, vervangen.

    CO pot out of range 1111, afgesteld.
    TPS out of range 1215, afgesteld.
    Gaskleppen, gesynchoniseerd.

    >> Deze storing was heel lastig te vinden.. Motronic ECU relais klapperde na kwartier lopen, vervangen.

    4444

    Cheers!
    Eduard
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Bedankt voor deze update Eduard, dat waren nogal wat storingen achter en bij elkaar !
    Top dat ie het weer doet, en nu rijden maar.