Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

  • Patje
    Reacties: 8Gebruiker
    Hoi, gisteren ben ik nog eens gaan rijden met mijn r100r, nu is de kans reëel dat hij tot in het voorjaar in de garage blijft staan want het blijven doorrijden in de winter heb ik achter mij gelaten. Onlangs heeft er mij iemand aangeraden om wat olie in de cilinders te spuiten met warme motor om zo een oliefilm op de cilinderwanden te krijgen dit om een corrosieaanslag te vermijden.Wat is jullie mening daarover.

    Groetjes Patrick
  • schrijverschrijver
    Reacties: 399Gebruiker
    Olie erin lijkt mij meer iets voor een langere stilstand periode.
    Ik doe het tenminste nooit voor de "gewone" winterstop van mijn R80 (geen nicalsil) en R100GS.

    Gr.
    Reynout
  • Ysengrimus
    Reacties: 146Gebruiker
    Bij aanslag moet je denken aan jaren, niet een paar maanden. Eens per maand de motor zo'n 20 seconden ronddraaien met de startmotor ( bougiekappen eraf natuurlijk) en er zit overal weer olie.
    Nooit BMW? Op een dag rijd jij er ook mee!! Toen: R 75-5;R60/6, nu: R80 ST; R100RS, R65LS Gespann,K 100 LT.
  • schrijverschrijver
    Reacties: 399Gebruiker
    Niet doen met een r100r toch, starten met bougiekappen los, kan de ontsteking toch z'n vonk niet kwijt ? mogelijk met schade als resultaat.
    Ik weet dat de oudere modellen het wel kunnen hebben (mijn r50 heeft overslagpunten op de de ontstekingsspoelen) maar de nieuwere toch niet.

    Is het goed contact laten maken van de bougie doppen (als het de metalen zijn) op de cilinder hier wel afdoende ?
    En als je de nieuwere NGK doppen gebruikt ?
  • OmarBOmarB
    Reacties: 556Gebruiker
    Bougies eruit draaien, in de bougiedoppen duwen en op de cilinderkoppen leggen (vanwege de massa).
    Naked r100rt 1979