Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

richtingaanwijzer relais r100r Mystic met ledlampen
  • MarkvandenCorput
    Reacties: 14Gebruiker
    beste forumleden,
    ik heb een R100R Mystic die ik aan het ombouwen ben naar een oldschool caferacer.
    Nu heb ik nieuwe led richtingaanwijzer gemonteerd en je raad het al niet meer knipperen maar constant branden.
    Onze sponsor heeft aangegeven dat er geen origineel vervangingsrelais te verkrijgen is waarbij de originele bedrading stekker ( met 10 draden )gehandhaafd kan blijven.
    Heeft iemand een idee met welke weerstand op welke draad ik dit probleem kan verhelpen?
    bvd voor reacties. grt Mark
  • EdoEdo
    Reacties: 13Gebruiker
  • MarkvandenCorput
    Reacties: 14Gebruiker
    Hoi Edo, thnx voor de reactie. Van de weerstanden per lampje was ik al op de hoogte. Ik hoop echter dat er in de originele schakeling/bekabeling naar het originele relais het op te lossen is met 1 weerstand plaatsen welke voeding is naar alle 4 de richtingaanwijzer lampjes. grtz
  • Hugo_Kramer
    Reacties: 147Gebruiker
    Mark, als je een weerstand zou aansluiten op de verbinding tussen relais en richtingaanwijzerschakelaar dan loopt daar ook stroom door als je geen richting aangeeft. De weerstand moet namelijk parallel aan de knipperlichten worden aangesloten, dwz 1 kant tussen knipperlicht en relais, de andere kant van de weerstand aan de massa. Dit omdat een led te weinig stroom trekt om het relais goed te laten werken. Als je de weerstand tussen het relais en de schakelaar aansluit (en de andere kant van de weerstand aan de massa) dan blijft je relais doorgaan met knipperen, constant, voortdurend, zolang je contact aan staat, ook al doen je knippers het niet. Verspilling van stroom, en ik denk dat je relais het niet lang volhoudt.
    Dus of 2 weerstanden na de schakelaar, of een relais dat geschikt is voor ledknippers. Op de site die Edo had gelinkt zijn die blijkbaar te vinden, maar ook bv op www.caferaceronderdelen.nl die hebben aardige kleine variant met aansluitdraden ipv stekkers die je relatief simpel tussen je originele kabelboom kunt invoegen.
    Succes, Hugo