Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

Spanningsregelaar elektronisch R26
  • Defendertje90
    Reacties: 2Gebruiker
    IK ben bezig met het restaureren van een R26 uit 1959. Tot dusver gaat alles goed alleen nu loop ik tegen een uitdaging aan.
    De vorige eigenaar heeft behoorlijk in de kabelboom van de dynamo gesnoeid. Dit betekend dat ik totaal geen draden meer heb vanaf de aansluitpunten 51/30, 61 en 15.

    Op 61 zitten 2 draden namelijk die van de koolborstel en van de velden
    Op 15 heb ik de draad van de bobine gesoldeerd.

    Nu moet ik de spanningsregelaar aansluiten. (gekocht bij de hobbyist).

    B+ gaat naar 51/30 hier kan ik eenvoudig een draad op solderen en aansluiten op de regelaar.
    DF. Ik heb een blauwe draad die van een veld af komt. Kan ik deze rechtstreeks op DF aansluiten? (andere draad van de velden zit op 61 zoals hierboven omschreven)

    D+ blijft leeg op de regelaar
    61 gaat naar 61. Ook hier kan ik zonder problemen een draad op solderen. Echter is het dan goed dat hier nog een draad van de velden (zwarte draad) en de draad van de koolborstel bij gesoldeerd zitten?

    Koolborstels zijn kruislinks aangesloten. Dit wil zeggen dat mijn draden elkaar kruisen.


    Kort samengevat. Klopt het dat op pin 61 3 draden moeten zitten.

    - van 61 naar koolborstel (blauwe draad)
    - van 61 naar veld (zwarte draad)
    - van 61 naar spanningsregelaar 61

    Al vast bedankt voor jullie antwoord(en).

  • Dick_B
    Reacties: 43Gebruiker
    Hallo, wellicht op www.bmw-mono-club.nl

    Daar weten ze vast wel een antwoord.
    Succes gewenst
  • Defendertje90
    Reacties: 2Gebruiker
    Ondertussen via de facebookpagina van de mono club een antwoord ontvangen. De aansluiting zoals ik deze had was in orde.
    Nu de rest nog afbouwen en dan alles testen