Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

BMW R12 carter overdruk
  • pauld
    Reacties: 51Gebruiker
    Ik heb recentelijk een BMW R12 uit 1940 gekocht. De machine stoot via de carter ontluchting olie naar buiten. Ik heb het ontluchting mechanisme al open gehad maar daar ligt het niet aan. De compressie van beide cilinders is goed dus uitlaatgas via de zuigers lijkt het ook niet te zijn.
    Iemand een idee?

    Paul D
    BMW R12 1940, R35 1950.
    R12 1940 R35/2 1950
  • TinyTiny
    Reacties: 216Gebruiker
    Koppakking lekt?
    Zuigerveren versleten?
    Te veel olie in het blok?
    Ontluchting pijpje verstopt?

    gr- Martin
  • pauld
    Reacties: 51Gebruiker
    koppakkingen zijn ok, geen lekkage te merken
    zuigerveren en afstelling ok
    oliepeil al met opzet net boven minimum
    ontluchtingpijpje blaast lucht en olie naar buiten, is dus zeker niet verstopt.

    Ik heb geen idee wat er aan de hand is, ondanks de goede compressie kan ik alleen doorblazen naar het carter verzinnen...

    Paul
    R12 1940 R35/2 1950
  • Coen
    Reacties: 327Gebruiker
    Verkeerde montage? Bij mijn 69s zijn er 2 verschillende ontluchtingsschijven die niet uitwisselbaar zijn. Had ik ook ernstige olielekkage door en dat is raar bij een Bmw
  • pauld
    Reacties: 51Gebruiker
    De ontluchtingschijf heeft twee gaten tegenover elkaar. De schijf kan maar op 1 manier gemonteerd worden, helaas is dat het ook niet....

    Paul
    R12 1940 R35/2 1950