Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

1984 R65 35->38mm uitlaatbochten, 860cc kit en 'K klauwen'
  • VinceOuwersloot
    Reacties: 2Gebruiker
    Dag allemaal,

Net nieuw op dit forum dus vergeef me als dit al aan bod is geweest, ik kon het niet vinden met de zoek functie.

Ik ben trots eigenaar van een mooie R65 uit 1984. Graag zou ik van jullie willen weten of ik de standaard 35mm uitlaatbochten 'makkelijk' kan vervangen door een 38mm set uitlaatbochten?

Daarnaast denk ik erover na om een 860cc kit van Siebenrock te plaatsen, zouden de 38mm bochten daar beter op passen dan de standaard koppen?

Als laatste vraag ik me af of de brembo remklauwen van een K rechtstreeks op mijn R65 passen, dit ivm retrofit dubbele schijf.

Alvast bedankt!

Groet
    1984 R65
  • OmarBOmarB
    Reacties: 556Gebruiker
    De 38mm bochten gaan waarschijnlijk alleen passen in combinatie met andere cilinderkoppen (van een R80?). Zal ook beter passen bij de 860 kit.
    De schijven van de K-modellen verschillen qua afmeting ("diepte") van de oudere R-series. Ik denk dat de Brembo-klauwen van de R-serie (1980-1984) wel zullen passen.
    Naked r100rt 1979
  • VinceOuwersloot
    Reacties: 2Gebruiker
    Dank Omar voor de snelle reactie!
    Cilinderkoppen van een R80 zijn dus eigenlijk een betere optie? Heb ik dan geen probleem met de kortere slag van de R65?

Dan zal ik de klauwen van een K links laten liggen.. dankje!
    1984 R65