Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

versnellingsbak R51/3 reviseren
  • HeidemaGNHeidemaGN
    Reacties: 30Gebruiker
    Hallo,
    Ik heb steeds meer problemen met schakelen. Vooral van 1 naar 2 en van 3 naar 4 voel je de tanden poetsen en moet ik echt wachten tot het toerental is gedaald voordat ik kan schakelen. Ik neem aan dat dit versleten synchromesh is.
    Is dat zonder pers en speciaal gereedschap te reviseren?
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Er komt geen synchromesh in je bak voor. Een andere vraag: Komt je koppeling wel goed vrij? Anders gaat schakelen ook heel moeilijk.
    R50/90S conversion
  • HeidemaGNHeidemaGN
    Bedankt voor jullie reactie.
    Ik heb de koppeling compleet vervangen met de drukgroep enzo.
    Als ik inschakel in 1 dan loopt de motor niet weg.
    Als ik op de standaard schakel bij stationair voel je al het geratel in de schakelpook.
    Enig idee?
  • Coen
    Reacties: 327Gebruiker
    Het kan zijn dat de hoeken van je schakelwielen versleten zijn. Dan grijpen ze niet goed aan.
  • HeidemaGNHeidemaGN
    Bedankt , ga ik bekijken.
  • Hugo_Kramer
    Reacties: 147Gebruiker
    Hoe ging het schakelen voordat je de koppeling hebt vervangen? Als het toen nog goed ging is toch de koppeling (of de afstelling daarvan) de eerste verdachte
    Als je de motor op de middenbok zet, motor uitgeschakeld, in een versnelling en dan de koppeling inknijpen: dan moet het achterwiel makkelijk draaien. Zonder: dan is of de versnellingsbak geblokkeerd (maar dan kun je echt geen meter rijden) of de koppeling komt niet goed vrij (afstellingsfout, montagefout of defect)
  • HeidemaGNHeidemaGN
    Bedankt, ga ik controleren. Schakelen was al langer een probleempje maar het is slechter geworden.
  • HeidemaGNHeidemaGN
    Helaas, de bak moest worden gereviseerd. De schakelmoffen sterk versleten. Via de Hobbyist (Cor) laten reviseren. Nu bezig met de montage.
    Nog een vraagje: moet de drukstift geolied worden voor montage (een beetje olie in het bolle druk deel)?