Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

mijn r1100rs houd in bij lage snelheid
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    heeft iemand hier ervaring mee om dit weer in orde te krijgen
  • bmwgsbmwgs
    Reacties: 164Gebruiker
    Monteer een reclyzer als je dit nog niet gedaan hebt, krijg je een iets rijker mengsel en loopt de motor zeker bij lage snelheid net iets smeuïger. Verkrijgbaar bij "de Hobbyist". Zeer eenvoudige montage ! verder natuurlijk zorgen voor juiste klepspeling en goede synchronisatie.
    Diverse BMW's
  • bmwgsbmwgs
    Reacties: 164Gebruiker
    Ik bedoel recyclizer.
    Diverse BMW's
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    oke zal over wegen .
    gisteren nog mee gereden ging echt slecht trillen en een keer ploffen. de BMW is onderhouden boekjes zijn afgestempeld heeft alleen 2 jaar stil gestaan blok olie heb ik wel vernieuwt. kan het ook met de sensor op het gasklephuis te maken hebben .
  • bmwgsbmwgs
    Reacties: 164Gebruiker
    Of oude benzine of vervuilde injectors. Je kan er ook forte injectie-reiniger ingooien, niet zo gek na 2 jaar stilstand.
    Diverse BMW's
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    dat is ook nog een optie om te doen.ik heb de tank er af nu en loop alles na gaskleppen wel gelijk staan en zo. kan er ook een probleem omtrent kastje op linker gasklep huis
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Injectoren kunnen vervuild raken. Dan kun je ze laten reiningen bijvoorbeeld bij een Bosch service centrum. Daar kijken ze ook naar het straal patroon en de opbrengst. Voor sommige injectoren kan E10 al funest zijn. Dit is mij een keer overkomen in Frankrijk met mijn auto.
    R50/90S conversion
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    ik ga er mee bezig vanavond. laat het weten hou of wat er uit komt.
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    ik vandaag gaskabels er afgehaald schoon gemaakt terug geplaatst twee vacuüm meters er op gezet. luchtschroef 2 en een half los met gas geven zat hij er iets naast gelijk gezet.morgen even twee bougies halen zit nu boch in ik had gelezen dat je er brisk premium dor14lgs er voor in de plaats doen
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    het probleem met 80% verminderd door NGK bcp7et geplaatst en de twee gaskleppen op elkaar af gestemd.
    ik denk dat ik er twee goede meters tussen zet dat het in geheel weg is die niet puls gevoelig zijn.
  • BepBep
    Reacties: 561Gebruiker
    Slangetjes een beetje dichtknijpen (smoren) maakt de meters minder pulsgevoelig.
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Smoren gaat gemakkelijk met 2 klemmetjes voor luchtregeling van aquarium.
    LUCHTSLANG-KLEM.jpg
    600 x 600 - 11K
    R50/90S conversion
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    die heb ik wel op de meter zitten het is een rail waar 4 meters op zitten en een schroef om de puls er uit te halen. ik zal hem er wel deze week nog een keer er op zetten. de luchtschroef hoe ver doen de meesten van de bmw rijders open gedraaid. ik hem nu op 2.5 open staan
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Helemaal dicht en dan 1 1/2 open.
  • BepBep
    Reacties: 561Gebruiker
    Controleer voor het afstellen of beide te gebruiken meters de zelfde waarde aangeven als ze op de zelfde nippel worden aangesloten.
  • Pathfinder
    Reacties: 151Gebruiker
    Maar deze bmw's zijn niet zo gevoelig voor deze afstelling. Een goed lopend blok heeft meerdere afstellingen nodig voor een mooie loop. kleppen juist gesteld, brandstoffilter oke, luchtfilter (orginele), juiste bougie's. (voor sychroon stellen geen brisk svp!) Frisse goede motorolie, hoef geen aditieven voor natte koppeling. Gewoon multigrade 20W50 is prima genoeg.
    De gaskabels moeten dezelfde vrije speling hebben, TPS goed afgesteld, dan heb je geen Reclaiser of Brisk meer nodig.
    Just my 2 cent's, met ervaring :-)
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    olie heb ik ook gedaan kleppen heb nu ook gedaan brisk heb ik ook niet gedaan dan word de verbranding nog warme.
    volgens mij loopt hij al arm daar onderin de afstelling van de TPS heb ik nog nooit gedaan blijf ik vaak van af luchtfilter is nog oké maar ik zal daar even een nieuwe voor halen sluiten we alles uit. de meter kan ik wel even om draaien das een goede
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    Bij mijn auto kan ik de TPS gewoon meten. Ik weet niet hoe het bij een BMW zit. TPS waarde is zeker belangrijk als je alpha/n mapping hebt zoals bij een motorfiets. De gasklepstand en toerental bepalen dan in hoofdzaak de inspuiting en onstekingstiming.
    R50/90S conversion
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    ik ga mij er in verdiepen bij kwart gas heeft hij een bepaalde spanning nodig voor het aansturen voor de ecu . zal vast wel een keer iemand over geschreven. ik heb hem wat fijner afgesteld ik neem hem morgen even mee voor een ritje naar Wanneperveen moet toch met mijn diesel voor mijn zeilboot aan het werk .
  • BMWconversionBMWconversion
    Reacties: 189Gebruiker
    TPS stel je af bij gas los. Vaak is het 0,4 volt oid maar soms ook 0,12V Dat hangt van de calibratie van het voertuig af. Hier een voorbeeld van het afstellen van de TPS van mijn Renault 19 http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=214
    R50/90S conversion
  • Duckmole
    Reacties: 90Gebruiker
    De TPS van een 11XX stel je met een goede multimeter af op 375/380 mV, niet hoger.
    Afstellen zonder dat de motor draait, alleen op contact en niet aan het gas komen.
    Rij nooit harder dan je engelbewaarder kan vliegen
  • ErikboerErikboer
    Reacties: 13Gebruiker
    het is al weer een tijd geleden . ik heb dit allemaal gedaan zuiver af gesteld het stotteren is met 90 % af genomen . ik heb er nu rond de 4000 km mee gereden ik voor jaar maar even nog een keer onder de loep nemen.