Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

R80/2 US Edition
  • Lei_K
    Reacties: 173Gebruiker
    Ik wilde m even voorstellen.....
    R80 2 US-edition klein.jpg
    600 x 450 - 65K
  • 77mischa77mischa
    Reacties: 376Gebruiker
    Nou steek maar van wal Lei_K...
    Do the ton...!
  • Tommy
    Reacties: 42Gebruiker
    Dubbele Brembo schijfremmen voor en plunjer vering achter haha
    800 cc blok dus?
  • Boxer-BakraBoxer-Bakra
    Reacties: 373Gebruiker
    Voorvork lijkt R45/65. Frame R50/69. Is geen plunjervering achter,dat was bij R51/3 wel het geval. Mooie klepdeksels heb je , past hier mooi bij. Ja Jammer dat er onder de tank geen plek is voor de bobines , maar daar vindt Lei nog wel wat op denk ik. Leuk ogende fiets Lei . Gr. Cees.
    R50--- R69--- nu R45 / 26kw. Snorfiets.
  • Lei_K
    voorvork is r65, frame tank en spatborden r50. staat op kenteken als r80/7, bwj '55! Verbouwde achterbrug naar nieuwere cardan en t rijdt geweldig......
  • bert
    Reacties: 382Gebruiker
    Lei, hoe krijg je het voor elkaar? Motor opnieuw gekeurd?

Wat bedoel je met 'verbouwde ' achterbrug enz., wat heb je hier aan gedaan?
    Winner is the red & black flat-twinner
  • Lei_K
    Dat zijn zaken die vroeger vaker werden gedaan, met die achterbrug... voorste stuk is r50-69, aansluitflens en asklemming van het na 70 tijdperk....Er zijn (nog wel) profs die ze zo knutselen. En t ziet eruit alsof t rechtstreeks uit Beieren komt! De achterschokbrekeraansluiting zit bij een latere cardan op de foute plek, maar daar is een bracket voor geproduceert....Zal wel s een foto plaatsen...Ik heb de motor gekocht als zijnde 80/7 '55, dus dat vond ik wel heel interessant om verder te verbouwen naar wens.
  • Boxer-BakraBoxer-Bakra
    Reacties: 373Gebruiker
    En de goeie spiegels, ben ook blij dat ik ze nog heb . Hebben 4 jaar onder de werkbank in een bak gelegen , brasso der op en als nieuw . Die plastic dingen gaven wel een goed beeld maar door de moordende zon hier , moest ik telkens corrigeren . Was er klaar mee !!
    R50--- R69--- nu R45 / 26kw. Snorfiets.
  • bert
    Lei_K zei:

Dat zijn zaken die vroeger vaker werden gedaan, met die achterbrug... voorste stuk is r50-69, aansluitflens en asklemming van het na 70 tijdperk....Er zijn (nog wel) profs die ze zo knutselen. En t ziet eruit alsof t rechtstreeks uit Beieren komt! De achterschokbrekeraansluiting zit bij een latere cardan op de foute plek, maar daar is een bracket voor geproduceert....Zal wel s een foto plaatsen...Ik heb de motor gekocht als zijnde 80/7 '55, dus dat vond ik wel heel interessant om verder te verbouwen naar wens.

Dat zijn dé leuke projecten. Heel veel BMW en toch anders.
    Benieuwd naar de foto.

• bert
    En de goeie spiegels, ben ook blij dat ik ze nog heb . Hebben 4 jaar onder de werkbank in een bak gelegen , brasso der op en als nieuw . Die plastic dingen gaven wel een goed beeld maar door de moordende zon hier , moest ik telkens corrigeren . Was er klaar mee !!

Spiegels zij toch nog te koop (RVS)

• Lei_K

Dat zijn dé leuke projecten. Heel veel BMW en toch anders.
    Benieuwd naar de foto.

Alléén BMW. /5 koplamp, r65 vork, gs voornaaf met 18" velg, 80/7 blok, bak met kick, 80/7 cardan. Puntje van consessie: de koplamporen. Die komen uit een caferacer webwinkel. Ik heb nog t een en ander te doen, maar kan rijden en ben zeeeer tevreden.... Van de initiele aankoop is nog over: frame, tank voorspatbord blok en bak. En leuk: van de verkoop van wat eraf is gekomen heb ik de verbouwing goed kunnen betalen!
    verbouwde cardan.JPG
    600 x 450 - 38K
  • Lei_K
    Ik denk ik geef even n update, en zie nu dat de eerste foto pleite is.... zet er ff n nieuwe bij. Nieuws: zwarte cylinders (gietijzerlook), /2 klepdeksels, en bobines weggewerkt.
    R80_2kl.jpg
    600 x 450 - 44K
  • Hans
    Reacties: 31Gebruiker
    Hallo,
    zijn er dan in de achterbrug ook langere "bouten" gemonteerd?
    Hans
    Hans
  • Lei_K
    Nee hoor. Niet nodig. voorste stuk achterbrug is origineel en hoort bij een dergelijk frame achterste stuk achterbrug is van het post 70 tijdperk....
  • OmarBOmarB
    Reacties: 556Gebruiker
    Leuke fiets, maar hoe zit het met de grondspeling (dat was bij de originele r50/60/69s-serie al een issue)?
    Naked r100rt 1979
  • Lei_K
    Je moet goed je best doen om je klepdeksels af te schuren maar onmogelijk is t niet.....Met een dergelijk ding ga ik ook weer niet t cirquit op....
  • schrijverschrijver
    Reacties: 399Gebruiker
    hoi Lei_k,
    mooie fiets , ik vindt die oude modellen toch altijd wat extra's hebben en als bij zo'n ombouw ook het papierwerk klopt lijkt me dat zeker meegenomen -die gek die de apk wil doorvoeren krijgt waarschijnlijk toch een keer z'n zin.

ik ben toch nieuwsgierig naar waar je de bobines hebt gelaten.
    in de bovenste motor kap ? daar zie ik tenminste de kabels vandaan komen.
    en de startmotor dan ? of moet je hem nu aantrappen ?

groet
    Reynout
  • Lei_K
    Ik heb n bobine van een ouwe 4 cylinder japanner gebruikt. geschikt voor punten ontsteking, 12 volt, dubbele uitgang en kost geen drol. deze zit bovenop de startmotordeksel (ken net) kabels door t luchtgat en n paar gaatjes boren....
  • schrijverschrijver
    ha,
    daar was ik nooit opgekomen
    mooie oplossing

ik zat zelf al te denken aan de bobine van de laaste series 2 kleppers, die is ook mooi klein maar waarschijnlijk niet geschikt in combi met contactpunten

groet
    Reynout
  • Lei_K
    nope... bobines voor electronische ontstekingen maken primair bijna kortsluiting... daarmee stook je je punten op. Er moet op die bobine zo'n 4-5 ohm weerstand (primair) zitten. Heb n nieuwe gekocht via n caferacerwinkel, 35euro, en compact....
  • schrijverschrijver
    ok,
    bedankt voor tip !
    Compact, maar niet klein genoeg om een onder de motorkap te krijgen? (ik weet niet precies hoeveel ruimte er boven de dtartmotor zit) Of bewust niet gedaan vanwege de hogere temperatuur daar ?

Wat denk je, geeft zo'n nieuwer type ook nog een betere vonk, door een effectiever ontwerp ? Of blijft het contactpuntje de zwakke schakel ?
  • Lei_K
    Er is nog wel wat ruimte daar, maar dat gaat niet lukken. De vonk lijkt me nagenoeg t zelfde....