Voorvork lijkt R45/65. Frame R50/69. Is geen plunjervering achter,dat was bij R51/3 wel het geval. Mooie klepdeksels heb je , past hier mooi bij. Ja Jammer dat er onder de tank geen plek is voor de bobines , maar daar vindt Lei nog wel wat op denk ik. Leuk ogende fiets Lei . Gr. Cees.
voorvork is r65, frame tank en spatborden r50. staat op kenteken als r80/7, bwj '55! Verbouwde achterbrug naar nieuwere cardan en t rijdt geweldig......
Dat zijn zaken die vroeger vaker werden gedaan, met die achterbrug... voorste stuk is r50-69, aansluitflens en asklemming van het na 70 tijdperk....Er zijn (nog wel) profs die ze zo knutselen. En t ziet eruit alsof t rechtstreeks uit Beieren komt! De achterschokbrekeraansluiting zit bij een latere cardan op de foute plek, maar daar is een bracket voor geproduceert....Zal wel s een foto plaatsen...Ik heb de motor gekocht als zijnde 80/7 '55, dus dat vond ik wel heel interessant om verder te verbouwen naar wens.
En de goeie spiegels, ben ook blij dat ik ze nog heb . Hebben 4 jaar onder de werkbank in een bak gelegen , brasso der op en als nieuw . Die plastic dingen gaven wel een goed beeld maar door de moordende zon hier , moest ik telkens corrigeren . Was er klaar mee !!
Dat zijn zaken die vroeger vaker werden gedaan, met die achterbrug... voorste stuk is r50-69, aansluitflens en asklemming van het na 70 tijdperk....Er zijn (nog wel) profs die ze zo knutselen. En t ziet eruit alsof t rechtstreeks uit Beieren komt! De achterschokbrekeraansluiting zit bij een latere cardan op de foute plek, maar daar is een bracket voor geproduceert....Zal wel s een foto plaatsen...Ik heb de motor gekocht als zijnde 80/7 '55, dus dat vond ik wel heel interessant om verder te verbouwen naar wens.
Dat zijn dé leuke projecten. Heel veel BMW en toch anders. Benieuwd naar de foto.
En de goeie spiegels, ben ook blij dat ik ze nog heb . Hebben 4 jaar onder de werkbank in een bak gelegen , brasso der op en als nieuw . Die plastic dingen gaven wel een goed beeld maar door de moordende zon hier , moest ik telkens corrigeren . Was er klaar mee !!
Dat zijn dé leuke projecten. Heel veel BMW en toch anders. Benieuwd naar de foto.
Alléén BMW. /5 koplamp, r65 vork, gs voornaaf met 18" velg, 80/7 blok, bak met kick, 80/7 cardan. Puntje van consessie: de koplamporen. Die komen uit een caferacer webwinkel. Ik heb nog t een en ander te doen, maar kan rijden en ben zeeeer tevreden.... Van de initiele aankoop is nog over: frame, tank voorspatbord blok en bak. En leuk: van de verkoop van wat eraf is gekomen heb ik de verbouwing goed kunnen betalen!
Ik denk ik geef even n update, en zie nu dat de eerste foto pleite is.... zet er ff n nieuwe bij. Nieuws: zwarte cylinders (gietijzerlook), /2 klepdeksels, en bobines weggewerkt.
hoi Lei_k, mooie fiets , ik vindt die oude modellen toch altijd wat extra's hebben en als bij zo'n ombouw ook het papierwerk klopt lijkt me dat zeker meegenomen -die gek die de apk wil doorvoeren krijgt waarschijnlijk toch een keer z'n zin.
ik ben toch nieuwsgierig naar waar je de bobines hebt gelaten. in de bovenste motor kap ? daar zie ik tenminste de kabels vandaan komen. en de startmotor dan ? of moet je hem nu aantrappen ?
Ik heb n bobine van een ouwe 4 cylinder japanner gebruikt. geschikt voor punten ontsteking, 12 volt, dubbele uitgang en kost geen drol. deze zit bovenop de startmotordeksel (ken net) kabels door t luchtgat en n paar gaatjes boren....
ik zat zelf al te denken aan de bobine van de laaste series 2 kleppers, die is ook mooi klein maar waarschijnlijk niet geschikt in combi met contactpunten
nope... bobines voor electronische ontstekingen maken primair bijna kortsluiting... daarmee stook je je punten op. Er moet op die bobine zo'n 4-5 ohm weerstand (primair) zitten. Heb n nieuwe gekocht via n caferacerwinkel, 35euro, en compact....
ok, bedankt voor tip ! Compact, maar niet klein genoeg om een onder de motorkap te krijgen? (ik weet niet precies hoeveel ruimte er boven de dtartmotor zit) Of bewust niet gedaan vanwege de hogere temperatuur daar ?
Wat denk je, geeft zo'n nieuwer type ook nog een betere vonk, door een effectiever ontwerp ? Of blijft het contactpuntje de zwakke schakel ?