Informatie Winkel Forum Contact
 © 2012 - fouten voorbehouden - De Hobbyist

Hallo, gast!

U bent op dit moment niet aangemeld en kunt alleen lezen.
Klik op inloggen. Indien u nog geen account hebt, registreer u dan eerst.

Registreren nieuwe forumbezoekers
  • Philip
    Reacties: 3Beheerder
    Helaas hebben we bij de registratie van nieuwe forumbezoekers, toch een "Security Check" moeten invoeren.
    Dat wil zeggen dat letters uit een afbeelding moeten worden overgetypt, gelukkig eenmalig.
    Hopelijk is ons forum daarmee snel weer spam-vrij.

Philip Mulkens
  • lucvandenbroucke
    Reacties: 3Gebruiker
    Hallo vrienden, ik ben nieuw in deze forum, ik ben in het bezit van een K75 S bwj 88, woon in Belgie en kan alle nuttige info gebruiken, als er iemand mij een schema kan bezorgen hoe ik led lampen voor en achter kan bij zetten altijd welkom

alvast bedankt Luc,
  • jaap43jaap43
    Reacties: 494Gebruiker
    Krijg een foutje niet weggewerkt, dan maar zo, Sorry.
    BMW R65 1985.
  • AdriaanBMW
    Reacties: 5Gebruiker
    Hoi BMW vrienden. Ik ben een fervente BMW liefhebber en heb 4 modellen.
    R 1200 RT R 100 RS R 90 S R 80 ST.
    De R90 S ben ik aan het opbouwen naa een gedeeltelijke revisie.
    Helaas vaalt het electrische gedeelte tegen en kom veel problemen tegen,helaas.
    De R 90 S heb ik als bouwpakket gekocht en ben op zoek naar het schema van de Boyer onsteking om aansluiten.
    P1030560.JPG
    600 x 450 - 56K
  • dartn60_5
    Reacties: 1Gebruiker
    Even mezelf voorstellen, hallo mijn naam is patrick woonachtig aan de belgische kust. Ik heb onlangs een bmw R60/5 gekocht van 73.
    Ben na aankoop van de motor van de Kempen naar huis gereden en de motor reed bijzonder lekker (vroeger Harley rijder).
    Ik heb de motor nu volledig uit elkaar gehaald voor een komplete restauratie (frame word volgende maand gepoederlakt)
    Mijn vraag is nu ik heb een framenr voorraan rechts op het balhoofd staan, maar moet er normaal ook een indentificatieplaat vooraan op het balhoofd zitten origineel van bmw?
    En zo ja weet iemand hoe ik dit eventueel terug zou kunnen aanvragen ?
    Het nummer die nu in mijn frame staat klopt met de papieren van 73 en de motor is 2 jaar terug ingevoerd uit nederland met de originele papieren van het jaar 73.
  • reman87
    Beste mede gebruikers van t hobbyist forum ik ben vrijwel zojuist geregistreerd met de bedoeling de juiste mensen te zien bereiken. Dit omdat ik een draaibank my ford super 7 te koop heb en deze in nieuw staat en hoop op deze manier verder te komen als marktplaats. Daar waar vraag is is alle verdere informatie over de draaibank en toebehoren verkrijgbaar. Dit door dan evt te reageren op tel: 0657603730 of email remaster1987@gmail.com
    De draaibank verkeerd in nieuw staat en ik heb een richt prijs van 1250 euro. Met vriendelijke groet Rene
  • Bebri
    Even voorstellen mijn naam is Bert en ik heb een BMW F800GS en BMW R80RT die omgebouwd is tot matzwarte naked.
  • sep
    Reacties: 11Gebruiker
    Ik wil me even voorstellen ik ben sep en ben al 15 jaar eigenaar van een R60/5 uit 1970. ik heb laatst via marktplaats een orginele BMW tanktas gekocht die op een 60/5 gezeten heeft. Ik ben er alleen niet uit hoe het ding op de motor bevestigd moet worden. mogelijk dat iemand uit dit forum hier een antwoord op heeft.
  • PeterH
    Reacties: 974Gebruiker
    Maak eens een foto, er zijn nl. diverse types tassen voor de /5/6/7. en plaats die in een nieuw gestarte discussie,
    registreren nieuwe forumbezoekers wordt m.i. weinig gelezen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
    Gestripte gele 77er R100RS
  • sep
    Reacties: 11Gebruiker
    Peter, bedankt voor de reactie heb inmiddels een discussie gestart
  • PietVO
    Even mezelf voorstellen, Ik ben Piet en ben woonachtig in België - Oost-Vlaanderen.
    Ik rij met een verbouwde R100RT van 93.

Mvg

PietVO
  • RuudBMWr27
    Hoi. Mijn naam is Ruud en sinds 2 dagen in het bezit van een geel geschilderde R27 met veel roest. Heeft 15 jaar stilgestaan. Aan de slag dus.
  • Everesteam
    hello Hello everyone :)
  • Berny61
    Ik, Berny uit Oost Gelderland, heb ooit een Harley Liberator uit 1947 gehad, een burgermodel welke ik na restauratie eind jaren '90 verkocht heb.
    Na een paar jaar niets begon het weer te kriebelen en mijn wens was een boxer. In 2005 in het bezit van een BMW R80RT gekomen, door de vorige eigenaar uit Engeland geïmporteerd. Iets minder sleutelen en wat meer rijden. Voorlopig kan ik hier nog wel even mee vooruit.
  • Chefpat
    Hallo, ik ben Patrick (Belg) en woon in Frankrijk, ik heb net een Triumph Speedmaster geruild voor een BMW R1100RS van 1995.
    Het sportstuur ligt mij niet zo, ik ben 1,88m en zoek dus een oplossing om een hoger stuur te vinden die er op past... iemand een idee?
  • PeterH
    Stel je vraag in een -nieuw gestarte-discussie, registreren nieuwe forumbezoekers wordt m.i. weinig gelezen.

Met vriendelijke groet,

PeterH
  • bluesbeemer
    Hallo ik ben Jan Paul en heb vorig jaar mijn R1100RT verkocht, maar bloed kruipt waar het niet kan en heb onlangs weer een BMW R65TIC gekocht. Mijn eerste BMW was een R65RT. Deze R65TIC loopt weliswaar maar is een restauratieprojekt en hoop op dit forum op een aantal zaken ondersteuning/advies te vinden. Misschien plaats ik ook nog wel wat foto's gedurende de restauratie, indien dit door jullie op prijs wordt gesteld. Was al eerder op dit forum onder een andere naam, maar ben mijn wachtwoord blijkbaar kwijt. Heb me dus maar weer laten registreren.
  • Pierre1954
    hallo ik ben een r27 aan het opknappen maar ik problemen met de motor hij loopt maar ploft en draait onregelmatig en stopt het probleem is dat ik de voorontsteking niet kan afstellen als ik deze helemaal vervroeg ben ik ongeveer 5 graden na OT maar als de syncronisatie tussen krukas en nokkenas niet juist staat dan zullen de kleppen toch tegen de zuiger slaan kan iemand mij daarmee helpen mvg jp
  • AdriaanKragten
    Reacties: 91Gebruiker
    Ik heb vroeger een R27 gehad en herinner me het volgende. Je moet er eerst zeker van zijn dat de ketting die tussen de nokkenas en de krukas zit juist gemonteerd is. Een bepaald merkteken op de nokkenas moet overeenkomen met een merkteken op de krukas. Als dat goed zit en als de ketting niet te ver versleten is, dan moet het stelbereik van van de stelplaat van het contactpuntje groot genoeg zijn om de ontsteking op tijd te zetten. Voor de juiste vooronsteking moet je de vervroegergewichten helemaal naar buiten draaien en de contactpunten moeten beginnen te openen precies als je de uiterste stand bereikt. Het openen is te controleren met een batterij en een lampje of een voltmeter en het moet plaats vinden als het vliegwiel bij merkteken staat dat hoort bij maximale vooronsteking.

Ik heb bij mijn R27 een keer een losgelopen centrale M6 moer van de vervroeger gehad. In het vervroegerhuis zit een rond gat met een platte kant die over een platte kant van de nokkenas valt. Als de moer losgelopen is dan beschadigt de nokkenas de platte kant uit het vervroegerhuis waardoor het vervroegerhuis niet meer eenduidig op een bepaalde plaats komt te zitten. De zaak is dan niet meer goed af te stellen. Ik heb met zilversoldeer een nieuwe platte kant in het vervroegerhuis gemaakt en dat daarna uitgevijld zodat het weer precies over de as paste. Misschien is bij jou ook zo iets aan de hand. De originele M6 moer heb ik vervangen door een zelfborgende M6 moer.
  • teake
    Hallo,

Ik ben teake, woon in midden friesland.
    Rond oktober afgelopen jaar een r60/5 aangeschaft, in middels zo'n 4000km gereden. Rijdt goed!
  • elevatorman
    hallo mijn naam is auk en ben de trotse bezitter van een rode R1100S en hoop hier tips en tricks te vinden voor mijn motor.
  • Heronimus
    Reacties: 55Gebruiker
    Na een tijd afwezigheid weer terug op het forum. Rijd sinds 1977 BMW. Een afstapperiode gehad tussen 1980 en 1996. Daarna altijd trouw gebleven aan een R100RT van 1979. Deze motor heeft ondertussen 210 K op de teller. Zo nu en dan spelen er wat eigenaardigheden bij de motor maar dat gebeurt bij oudjes wel vaker. Vooral anker lijkt wat zwak. 2x vervangen.
  • NelisNelis
    Reacties: 2Gebruiker
    Hallo ik ben Niels, ben in het bezit van een R1100S uit 2004. Doe al het onderhoud zelf en heb ondertussen aardig wat kennis van de R1100S. Als iemand ooit een vraag heeft dan hoor ik het graag!
    r1100s.jpeg
    800 x 600 - 74K
  • Peer
    Reacties: 4Gebruiker
    krijg bevestiging mail, echter kom dan niet verder ? hoe nu verder ?
    grt De" Peer ".
  • wilwil
    Reacties: 208Gebruiker
    Ja hoor Peer, je zit erop. Welkom.

grt. Wil
    liefhebber boxer
  • louis676
    Reacties: 7Gebruiker
    Nelis, ik heb een vraagje, kan je een R 1100RS ombouwen, daarmee bedoel ik , kan er een hoog stuur op dat ik recht erop zit, en heb je enig idee wat me dat ongeveer gaat kosten gr.Louis
  • Hugo_Kramer
    Reacties: 147Gebruiker
    Even voorstellen: Ik ben Hugo en sinds kort in het bezit van een R100S uit 77 met een Velorex700 zijspan. De fiets kan ook nog solo. 25 jaar geleden een R75/5 gehad, en daarvoor jaren op een Guzzi V7special gereden. Nu weer met veel plezier op de motor gestapt. Ga ook veel sleutelen, da's een andere hobby van me. Ik ben ook nog niet helemaal tevreden over hoe het span aan de motor hangt. Zal hier dus wel regelmatig op het forum zwerven.
    groetjes, Hugo
  • Neck
    Reacties: 17Gebruiker
    Hallo na veel gedoe zit ik ook op het forum geloof ik.Ik ben Ronald en heb sinds deze zomer een R80 uit 1987 erbij.De groeten allemaal....
  • PaulKnaap
    Goedemorgen allemaal, sinds 3 dagen ben ik ook aangemeld hier.
    Ik ben Paul en rijd sinds "den beginne" BMW, want het gaat niet snel kapot. Op het moment heb ik een K1100RS als gebruiksfiets (Pekelfiets) en een eigenbouw wat ooit een R90S is geweest en nu mijn eigen R1100S (Big Bore Kit)
    Groeten, Paul.
    1265140_406153152830434_737859275_o.jpg
    600 x 450 - 71K
    K1100RS.JPG
    600 x 450 - 49K
  • paetspaets
    Reacties: 6Gebruiker
    goedenavond, Ik ben Gerard.,rij al ruim 6 jaar op de r100rt classic. gebruik hem ook voor woonwerk .Ben nu met een hele grote beurt bezig want heb een olie lekkage. pakking achter de dynamo lekt. inbusboutjes los...vast gedraaid grgrgr breekt deze af. Wie heeft een tip om dit boutje uit het blok te krijgen. alvast dank

groet Gerard

.
    1995-BMW-R100RT-Classic.jpg
    600 x 450 - 31K
  • edrigmech
    Hallo Allemaal , Rij zelf al een paar jaar R1200GS en ik heb zins gisteren er een oude R75/6 bij gekocht voor de Hobby , hij heeft al 5 jr niet meer gelopen maar ziet er nog super uit voor zn leeftijd

Groetjes
    Ed
  • Gerre
    Hoi, sinds paar weken trotse bezitter van een R1200C. bwj 1999. Ben nog op zoek naar een comfortzadel bijrijder, mag gescheurd of beschadigd zijn.
    Groeten,
    Geert
    DSCN1994b.jpg
    600 x 450 - 65K
  • Gerre
    comfortzadel al gevonden in usa.
  • Renze
    Aangenaam,

Ik ben Renze, in het bezit van een bmw r 80/7 rt '78. Dit is mijn eerste motor sleutel ervaring, en tot nu toe erg leuk. volledig gestript, en nu het frame/voorvork/tank/zadel/pedalen/enz... kortom alles aan het veranderen. heb een paar vraagjes, dus hoop hier antwoord te krijgen.

• bert
    Reacties: 382Gebruiker
    Welkom Renze,
    Maak een topic aan en stel hierin je vraagjes.Voor ons natuurlijk liefst met foto's.
    Winner is the red & black flat-twinner
  • TinyTiny
    Reacties: 216Gebruiker
    Welkom...

Renze graag enkele foto,s van je motor.
    Je vragen zullen zeer zeker beantwoord worden .
  • WimVanZuylen
    Reacties: 24Gebruiker
    Dag BMW-genoten,
    Ik heb vorig jaar mijn eerste BMW aangeschaft, een R100RS van 1982, zonder kuip en met flink wat gebruikssporen.
    Deze ben ik nu aan het aanpassen/opknappen en reviseren waar nodig.
    De winter was te kort hiervoor is gebleken, dus maar een veel jongere (1995) R1100R erbij gekocht, kan ik alvast weer rijden.
    Groeten, Wim.
  • bert226
    hallo ik ben bert en sinds kort de trotse eigenaar van een bmw r 850 r van 1999 en nog wat zoekende naar kleine updates en vragen :-)
    bmw 3-001.jpg
    476 x 445 - 50K
  • gerben
    Hallo allemaal,

Ik ben Gerben en ik heb een nieuw project! Een BMW R75 in erg veel losse onderdelen en ik probeer er weer een geheel van te maken. Ik heb een goede hulp, maar heb nog wel wat onderdelen nodig, vandaar dat ik me ook aanmeld op dit forum!

Wellicht kom ik jullie ooit tegen op de weg! Want dat is mijn doel!

Groet!
  • hippiehippie
    Reacties: 168Gebruiker
    hallo allen
    ben ronny en ook nieuw op dit forum.
    heb me aan gemeld omdat ik bezig ben met m'n r65gs, en denk dat ik soms wel wat
    hulp kan gebruiken.
    ben ook nog steeds opzoek naar een wph speciaal voor de r65gs.

gr ronny
  • lodola235
    Hallo, ik ben Bart,nieuw op het forum ; ik heb een Guzzi lodola235 van 61 , een zundapp KS80 ; een K100 nieuw gekocht in 87 en een R80/mono van 89, die ik graag wat zou afslanken ben geïnteresseerd in techniek en alles wat motoren is
  • Simons
    Reacties: 18Gebruiker
    Ola forum-leden,
    Mijn naam is Eddy en ik vertoef al een aantal weken op jullie forum. Dit omdat ik een 1975 R90S Caf heb gekocht.
    Ik heb 2 rechtse handen, maar wil toch proberen om mijn beemer zelf te verzorgen.
    Mvg, Eddy.
    DSC01532.JPG
    600 x 450 - 55K
  • PeterH
    Met twee rechtse handen kom je een heel end toch?

met vriendelijke groet,

PeterH
  • AdriaanKragten
    Reacties: 91Gebruiker
    Behalve als je links bent.
  • Simons
    Reacties: 18Gebruiker
    OK, ik zal het maar toegeven dat ik 2 linkse handen heb.
  • heukel
    Reacties: 2Gebruiker
    Hoi alle forummers...
    Ik ben nieuw en introduceer me bij deze.
    Ben Jaap Heukelom, of Heuk als er meer Jaaapen zijn.
    Heb al 20 jaar een K100RS en heb deze heel mooi opgeknapt. Twee maanden gelden heb ik een R80GS gekocht van 1988/4. deels gedemonteerd en incompleet omdat de vorige eigenaar er een caf racer van wilde maken.
    Ik wil er weer een leuke frisse GS van maken. Inmiddels heb ik alle frame delen net gepoedercoat weer terug, dus opbouwen kan beginnen.
    Zal dus komende weken en maanden nog vele vragen de ruimte insturen.

Vraag: Hoe verwissel ik oliefilter van K100? er staat in garage manual dat speciale tool nodig is, soort deksel om filter die daarmee los te schroeven is??!!.... Is er een handigere methode zonder dat ik hele of halve moterdeksel moet demonteren? en dus zonder speciaal gereedschap?

mvrgrt
    Jaap of Heuk
    Jaap
  • OmarBOmarB
    Reacties: 556Gebruiker
    Welkom Jaap. Die speciale sleutel voor het oliefilter kom je regelmatig op Marktplaats tegen voor prijzen rond de 20 euro.
    Naked r100rt 1979
  • Ronald964
    Reacties: 6Gebruiker
    Hallo BMW rijders,

Ik ben Ronald en rij al 25 motor. Van cross motoren t/m snelle strijkijzers alles wel zo'n beetje gehad. Via dit forum hoop ik een stuk wijzer te worden over alles wat te maken heeft met een BMW R25. Mij lijkt het geweldig als ik er een heb aangeschaft om deze compleet te gaan restaureren en er uiteindelijk mooie ritten me te gaan maken.

Grtz Ronald Tans
  • TinyTiny
    Reacties: 216Gebruiker
    Beste Ronald: Als je werkelijk alles wil weten over de BMW r25- r26-r27 moet je eens op Google kijken en, BMW EINZYLINDE_FORUM in typen. Je kunt je hier registreren, en er gaat een wereld voor je open. Zowel voor vragen als foto,s
  • lammert
    Reacties: 13Gebruiker
    Beste Ronald
    Er is ook een nederlandse club voor BMW eencilinders
    http://www.bmw-mono-club.nl/
    gr Piet
  • Johanelsie
    Hallo,
    Ik rijd nog maar een 7tal jaal
    Waarvan ik de eerste 2 jaar op zoek ben gegaan naar wat is mijn ideale motorfiets!
    Dit ging van fazer-r1- harley-ktm-bmw

1maal met de bmw te hebben gereden wist ik dit is het... En deze blijft het (gsa1200)
    Na een 5tal jaar met de gsa te hebben gereden kwam de verveling toegeslaan!
    Het was rijden om te rijden, zonder nog te genieten van het rijden!

Maar jullie kennen de gezegde misschien wel! Besmet door de gs microben
    En begon ik ook steeds meer een voorliefde te krijgen voor de oude 2kleps boxers!
    De R80gs 89

Meer info
    Ik ben belg
    Ik ben 27jaar
    Hou van fietsen motorrijden
    En ga enkele keren per jaar kamperen
    Bmw club lid belgie

Groeten en tot bij de hobbyist
    Johan van hauwermeiren